Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 28/2018
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 144 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 050 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 30 t 31 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 22 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,3 %25,3 %1 026 00090 %
Yle TV225,7 %25,1 %950 00083 %
Yle Teema2,5 %2,1 %601 00053 %
Yle Fem0,9 %1,2 %475 00042 %
Yle yhteensä61,4 %53,7 %1 048 00092 %
MTV312,4 %16,5 %958 00084 %
Sub1,7 %1,9 %574 00050 %
AVA1,2 %0,7 %438 00038 %
C More Total0,7 %0,6 %129 00011 %
MTV yhteensä16,0 %19,7 %989 00086 %
Nelonen3,8 %4,9 %775 00068 %
Jim1,5 %1,5 %521 00046 %
Liv1,7 %1,9 %552 00048 %
Hero0,9 %1,4 %393 00034 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %22 0002 %
Nelonen Media yhteensä8,0 %9,7 %870 00076 %
TV50,9 %0,8 %468 00041 %
Kutonen1,1 %1,0 %382 00033 %
Frii1,7 %2,0 %372 00032 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %24 0002 %
TLC0,5 %0,5 %296 00026 %
Warner Bros. Discovery4,4 %4,5 %668 00058 %
STAR Channel0,9 %0,8 %327 00029 %
National Geographic Channel1,7 %1,3 %330 00029 %
Disney Finland2,7 %2,1 %443 00039 %
Music TV0,2 %0,0 %27 0002 %
Muut7,4 %10,4 %662 00058 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 050 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.