Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 28/2018
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 369 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 157 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 11 t 52 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 42 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV18,6 %7,4 %686 00050 %
Yle TV232,6 %38,7 %959 00070 %
Yle Teema1,4 %0,7 %289 00021 %
Yle Fem0,6 %0,5 %230 00017 %
Yle yhteensä43,2 %47,3 %1 043 00076 %
MTV39,7 %10,5 %738 00054 %
Sub7,1 %6,3 %640 00047 %
AVA2,2 %2,0 %359 00026 %
C More Total1,0 %0,4 %122 0009 %
MTV yhteensä20,1 %19,1 %954 00070 %
Nelonen6,5 %6,4 %691 00051 %
Jim3,3 %3,2 %446 00033 %
Liv2,6 %2,5 %435 00032 %
Hero2,3 %3,4 %345 00025 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,0 %36 0003 %
Nelonen Media yhteensä14,8 %15,5 %856 00063 %
TV52,9 %2,5 %470 00034 %
Kutonen3,2 %2,8 %433 00032 %
Frii2,1 %1,5 %205 00015 %
The Discovery Channel0,5 %0,4 %31 0002 %
TLC1,4 %1,4 %262 00019 %
Warner Bros. Discovery10,4 %9,1 %728 00053 %
STAR Channel4,6 %3,3 %442 00032 %
National Geographic Channel3,1 %2,0 %328 00024 %
Disney Finland7,7 %5,3 %542 00040 %
Music TV0,5 %0,5 %114 0008 %
Muut3,4 %3,2 %354 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 157 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.