Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 29/2018
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 369 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 122 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 10 t 42 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 32 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV113,2 %12,8 %720 00053 %
Yle TV212,6 %12,7 %774 00056 %
Yle Teema1,1 %1,1 %249 00018 %
Yle Fem0,4 %0,5 %134 00010 %
Yle yhteensä27,4 %27,1 %953 00070 %
MTV310,2 %12,0 %836 00061 %
Sub7,0 %8,0 %637 00047 %
AVA2,4 %2,7 %385 00028 %
C More Total3,8 %2,7 %163 00012 %
MTV yhteensä23,4 %25,4 %983 00072 %
Nelonen8,1 %9,1 %632 00046 %
Jim4,3 %3,8 %484 00035 %
Liv4,9 %5,2 %540 00039 %
Hero2,1 %2,6 %287 00021 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,2 %52 0004 %
Nelonen Media yhteensä19,7 %20,9 %882 00064 %
TV55,0 %4,4 %565 00041 %
Kutonen3,6 %4,0 %434 00032 %
Frii3,0 %2,5 %267 00019 %
The Discovery Channel0,5 %0,7 %49 0004 %
TLC1,1 %1,0 %247 00018 %
Warner Bros. Discovery13,6 %13,0 %776 00057 %
STAR Channel7,0 %6,5 %493 00036 %
National Geographic Channel4,1 %3,2 %374 00027 %
Disney Finland11,1 %9,6 %619 00045 %
Music TV0,8 %0,7 %114 0008 %
Muut3,9 %3,3 %362 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 122 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.