Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 29/2018
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 249 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 139 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 79 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 27 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 12 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,1 %25,1 %3 141 00060 %
Yle TV213,5 %14,1 %3 124 00060 %
Yle Teema2,4 %2,4 %1 540 00029 %
Yle Fem0,8 %1,0 %1 164 00022 %
Yle yhteensä46,8 %42,6 %3 718 00071 %
MTV312,5 %16,2 %3 229 00062 %
Sub4,0 %4,7 %2 299 00044 %
AVA1,9 %2,0 %1 470 00028 %
C More Total2,7 %1,7 %666 00013 %
MTV yhteensä21,1 %24,5 %3 607 00069 %
Nelonen7,0 %9,0 %2 682 00051 %
Jim2,5 %2,4 %1 768 00034 %
Liv2,8 %3,0 %1 884 00036 %
Hero1,3 %1,7 %1 182 00023 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,1 %134 0003 %
Nelonen Media yhteensä13,7 %16,2 %3 233 00062 %
TV52,6 %2,8 %1 891 00036 %
Kutonen1,8 %2,0 %1 516 00029 %
Frii2,3 %2,2 %1 142 00022 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %127 0002 %
TLC0,8 %0,9 %921 00018 %
Warner Bros. Discovery8,2 %8,5 %2 537 00048 %
STAR Channel3,2 %2,7 %1 587 00030 %
National Geographic Channel2,9 %2,2 %1 341 00026 %
Disney Finland6,1 %5,0 %2 036 00039 %
Music TV0,3 %0,2 %191 0004 %
Muut3,8 %3,1 %1 469 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 139 00079 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.