Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 28/2018
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 441 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 244 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 18 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 45 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,4 %19,2 %1 138 00079 %
Yle TV224,7 %27,4 %1 084 00075 %
Yle Teema1,9 %1,7 %557 00039 %
Yle Fem0,8 %1,1 %420 00029 %
Yle yhteensä50,8 %49,4 %1 196 00083 %
MTV310,4 %12,7 %1 035 00072 %
Sub4,3 %4,7 %770 00053 %
AVA2,1 %2,4 %548 00038 %
C More Total0,7 %0,5 %159 00011 %
MTV yhteensä17,6 %20,2 %1 125 00078 %
Nelonen5,8 %6,4 %906 00063 %
Jim1,8 %1,5 %573 00040 %
Liv2,5 %2,5 %642 00045 %
Hero1,6 %2,2 %549 00038 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,1 %35 0002 %
Nelonen Media yhteensä11,8 %12,6 %1 033 00072 %
TV52,4 %2,1 %654 00045 %
Kutonen1,9 %1,6 %548 00038 %
Frii2,8 %2,9 %483 00033 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %30 0002 %
TLC0,9 %1,0 %327 00023 %
Warner Bros. Discovery8,8 %8,0 %854 00059 %
STAR Channel2,6 %2,0 %526 00036 %
National Geographic Channel3,4 %2,1 %503 00035 %
Disney Finland6,0 %4,2 %682 00047 %
Music TV0,2 %0,1 %39 0003 %
Muut4,9 %5,5 %521 00036 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 244 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.