Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 27/2018
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 144 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 075 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 30 t 50 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 24 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV137,4 %29,7 %1 054 00092 %
Yle TV219,7 %23,8 %955 00084 %
Yle Teema2,4 %2,0 %601 00053 %
Yle Fem1,3 %1,5 %562 00049 %
Yle yhteensä60,8 %57,0 %1 068 00093 %
MTV313,3 %17,7 %989 00086 %
Sub1,9 %2,3 %636 00056 %
AVA1,1 %0,6 %427 00037 %
C More Total2,0 %1,0 %200 00018 %
MTV yhteensä18,4 %21,7 %1 007 00088 %
Nelonen4,7 %6,1 %818 00072 %
Jim1,6 %1,7 %543 00047 %
Liv2,2 %2,6 %591 00052 %
Hero0,5 %0,7 %355 00031 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,1 %33 0003 %
Nelonen Media yhteensä9,2 %11,1 %922 00081 %
TV50,9 %0,9 %492 00043 %
Kutonen1,2 %1,3 %412 00036 %
Frii1,9 %2,1 %371 00032 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %19 0002 %
TLC0,6 %0,6 %311 00027 %
Warner Bros. Discovery4,8 %4,9 %707 00062 %
STAR Channel1,0 %0,7 %336 00029 %
National Geographic Channel2,1 %1,4 %358 00031 %
Disney Finland3,1 %2,0 %484 00042 %
Music TV0,2 %0,0 %18 0002 %
Muut3,5 %3,2 %526 00046 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 075 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.