Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 27/2018
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 249 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 472 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 23 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 29 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,7 %20,3 %3 390 00065 %
Yle TV225,7 %30,7 %3 688 00070 %
Yle Teema2,0 %1,5 %1 761 00034 %
Yle Fem1,1 %1,3 %1 524 00029 %
Yle yhteensä53,5 %53,8 %4 174 00080 %
MTV311,6 %14,3 %3 318 00063 %
Sub3,8 %4,2 %2 520 00048 %
AVA1,7 %1,6 %1 487 00028 %
C More Total1,8 %0,8 %586 00011 %
MTV yhteensä18,9 %20,8 %3 738 00071 %
Nelonen5,4 %6,0 %2 891 00055 %
Jim2,1 %2,0 %1 825 00035 %
Liv2,9 %2,9 %1 982 00038 %
Hero1,2 %1,5 %1 299 00025 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,2 %164 0003 %
Nelonen Media yhteensä11,8 %12,6 %3 448 00066 %
TV51,7 %1,4 %1 842 00035 %
Kutonen1,8 %1,7 %1 518 00029 %
Frii2,1 %2,1 %1 242 00024 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %96 0002 %
TLC1,0 %0,9 %1 086 00021 %
Warner Bros. Discovery6,9 %6,4 %2 649 00050 %
STAR Channel2,6 %1,8 %1 558 00030 %
National Geographic Channel2,8 %1,8 %1 371 00026 %
Disney Finland5,3 %3,5 %2 081 00040 %
Music TV0,3 %0,1 %238 0005 %
Muut3,3 %2,8 %1 492 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 472 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.