Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 26/2018
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 249 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 487 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 26 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 29 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,4 %18,2 %3 219 00061 %
Yle TV228,0 %34,4 %3 642 00069 %
Yle Teema2,2 %1,6 %1 866 00036 %
Yle Fem1,2 %1,4 %1 444 00028 %
Yle yhteensä54,8 %55,6 %4 131 00079 %
MTV311,4 %13,9 %3 306 00063 %
Sub3,4 %3,7 %2 340 00045 %
AVA2,0 %2,1 %1 456 00028 %
C More Total1,9 %0,8 %600 00011 %
MTV yhteensä18,7 %20,5 %3 714 00071 %
Nelonen5,0 %4,9 %2 864 00055 %
Jim2,4 %2,6 %1 790 00034 %
Liv2,8 %2,7 %1 903 00036 %
Hero1,1 %1,5 %1 266 00024 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,1 %114 0002 %
Nelonen Media yhteensä11,4 %11,9 %3 347 00064 %
TV52,0 %2,1 %1 978 00038 %
Kutonen1,7 %1,5 %1 530 00029 %
Frii1,9 %1,8 %1 155 00022 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %111 0002 %
TLC0,8 %0,8 %1 085 00021 %
Warner Bros. Discovery6,6 %6,3 %2 689 00051 %
STAR Channel2,6 %1,7 %1 463 00028 %
National Geographic Channel2,5 %1,5 %1 374 00026 %
Disney Finland5,1 %3,3 %1 994 00038 %
Music TV0,3 %0,1 %255 0005 %
Muut3,1 %2,4 %1 404 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 487 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.