Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 26/2018
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 395 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 061 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 23 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 46 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV121,8 %16,7 %1 564 00065 %
Yle TV234,6 %43,2 %1 772 00074 %
Yle Teema1,6 %1,3 %920 00038 %
Yle Fem1,0 %1,0 %669 00028 %
Yle yhteensä59,0 %62,1 %1 935 00081 %
MTV39,3 %11,0 %1 541 00064 %
Sub3,7 %4,0 %1 207 00050 %
AVA1,2 %1,4 %672 00028 %
C More Total2,7 %1,2 %338 00014 %
MTV yhteensä16,9 %17,6 %1 730 00072 %
Nelonen4,5 %4,3 %1 374 00057 %
Jim2,0 %2,2 %910 00038 %
Liv1,5 %1,7 %860 00036 %
Hero1,1 %1,5 %657 00027 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,1 %60 0002 %
Nelonen Media yhteensä9,2 %9,7 %1 575 00066 %
TV51,9 %1,8 %955 00040 %
Kutonen2,2 %1,9 %882 00037 %
Frii1,1 %0,9 %574 00024 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %66 0003 %
TLC0,3 %0,3 %497 00021 %
Warner Bros. Discovery5,9 %5,0 %1 293 00054 %
STAR Channel2,3 %1,6 %769 00032 %
National Geographic Channel3,3 %1,7 %775 00032 %
Disney Finland5,6 %3,3 %1 042 00043 %
Music TV0,4 %0,1 %165 0007 %
Muut3,0 %2,3 %735 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 061 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.