Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 26/2018
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 881 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 189 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 19 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 37 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,8 %18,4 %3 147 00064 %
Yle TV227,8 %34,2 %3 416 00070 %
Yle Teema2,1 %1,6 %1 765 00036 %
Yle Fem1,2 %1,4 %1 378 00028 %
Yle yhteensä55,0 %55,6 %3 879 00079 %
MTV311,5 %14,1 %3 184 00065 %
Sub3,4 %3,6 %2 250 00046 %
AVA2,0 %2,1 %1 443 00030 %
C More Total1,9 %0,8 %565 00012 %
MTV yhteensä18,8 %20,6 %3 541 00073 %
Nelonen4,9 %4,9 %2 739 00056 %
Jim2,4 %2,7 %1 770 00036 %
Liv2,8 %2,7 %1 846 00038 %
Hero1,1 %1,5 %1 253 00026 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,1 %108 0002 %
Nelonen Media yhteensä11,4 %11,9 %3 190 00065 %
TV52,1 %2,1 %1 936 00040 %
Kutonen1,8 %1,5 %1 499 00031 %
Frii1,9 %1,9 %1 140 00023 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %111 0002 %
TLC0,9 %0,8 %1 072 00022 %
Warner Bros. Discovery6,8 %6,3 %2 621 00054 %
STAR Channel2,4 %1,7 %1 374 00028 %
National Geographic Channel2,5 %1,5 %1 351 00028 %
Disney Finland4,9 %3,2 %1 892 00039 %
Music TV0,3 %0,1 %251 0005 %
Muut2,9 %2,2 %1 330 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 189 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.