Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 25/2018
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 881 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 200 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 48 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 41 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,1 %17,6 %3 075 00063 %
Yle TV229,8 %35,3 %3 270 00067 %
Yle Teema1,9 %1,6 %1 728 00035 %
Yle Fem1,2 %1,2 %1 445 00030 %
Yle yhteensä56,0 %55,8 %3 840 00079 %
MTV310,9 %13,5 %3 258 00067 %
Sub3,1 %3,4 %2 183 00045 %
AVA1,9 %1,8 %1 522 00031 %
C More Total2,0 %1,4 %529 00011 %
MTV yhteensä18,0 %20,1 %3 572 00073 %
Nelonen4,6 %4,9 %2 599 00053 %
Jim2,4 %2,8 %1 776 00036 %
Liv2,5 %2,5 %1 856 00038 %
Hero1,2 %1,6 %1 214 00025 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,1 %115 0002 %
Nelonen Media yhteensä10,8 %11,8 %3 134 00064 %
TV52,3 %2,2 %1 973 00040 %
Kutonen2,0 %2,0 %1 547 00032 %
Frii1,8 %1,7 %1 103 00023 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %106 0002 %
TLC0,8 %0,8 %996 00020 %
Warner Bros. Discovery7,2 %6,9 %2 594 00053 %
STAR Channel2,3 %1,5 %1 464 00030 %
National Geographic Channel2,5 %1,5 %1 331 00027 %
Disney Finland4,8 %3,0 %1 962 00040 %
Music TV0,3 %0,2 %217 0004 %
Muut2,8 %2,2 %1 402 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 200 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.