Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 25/2018
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 249 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 483 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 55 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 34 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV122,6 %17,3 %3 160 00060 %
Yle TV230,3 %35,8 %3 496 00067 %
Yle Teema2,1 %1,6 %1 840 00035 %
Yle Fem1,2 %1,3 %1 522 00029 %
Yle yhteensä56,1 %56,0 %4 083 00078 %
MTV310,7 %13,3 %3 390 00065 %
Sub3,2 %3,4 %2 264 00043 %
AVA1,9 %1,8 %1 546 00029 %
C More Total2,0 %1,4 %573 00011 %
MTV yhteensä17,9 %20,0 %3 748 00071 %
Nelonen4,7 %4,8 %2 740 00052 %
Jim2,3 %2,7 %1 807 00034 %
Liv2,5 %2,5 %1 890 00036 %
Hero1,2 %1,6 %1 226 00023 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,1 %131 0003 %
Nelonen Media yhteensä10,8 %11,7 %3 299 00063 %
TV52,3 %2,2 %2 019 00038 %
Kutonen2,0 %2,0 %1 576 00030 %
Frii1,7 %1,6 %1 124 00021 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %113 0002 %
TLC0,8 %0,8 %1 000 00019 %
Warner Bros. Discovery7,1 %6,8 %2 674 00051 %
STAR Channel2,4 %1,5 %1 548 00030 %
National Geographic Channel2,5 %1,5 %1 358 00026 %
Disney Finland4,8 %3,0 %2 071 00039 %
Music TV0,3 %0,2 %221 0004 %
Muut3,0 %2,3 %1 482 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 483 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.