Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 25/2018
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 666 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 246 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 28 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 21 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,1 %19,8 %1 589 00060 %
Yle TV222,0 %25,1 %1 640 00062 %
Yle Teema2,3 %2,1 %891 00033 %
Yle Fem1,4 %1,6 %779 00029 %
Yle yhteensä50,9 %48,6 %2 026 00076 %
MTV313,0 %16,8 %1 739 00065 %
Sub3,1 %3,2 %1 038 00039 %
AVA3,0 %2,7 %813 00030 %
C More Total1,4 %1,0 %229 0009 %
MTV yhteensä20,4 %23,6 %1 899 00071 %
Nelonen5,6 %5,8 %1 352 00051 %
Jim2,9 %3,5 %912 00034 %
Liv3,8 %3,5 %1 025 00038 %
Hero1,3 %1,7 %581 00022 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,0 %49 0002 %
Nelonen Media yhteensä13,6 %14,5 %1 673 00063 %
TV52,5 %2,3 %988 00037 %
Kutonen1,4 %1,5 %672 00025 %
Frii2,4 %2,4 %526 00020 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %46 0002 %
TLC1,3 %1,4 %542 00020 %
Warner Bros. Discovery7,8 %7,8 %1 329 00050 %
STAR Channel2,6 %1,8 %706 00027 %
National Geographic Channel1,8 %1,3 %577 00022 %
Disney Finland4,3 %3,1 %959 00036 %
Music TV0,3 %0,3 %89 0003 %
Muut2,6 %2,2 %662 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 246 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.