Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 25/2018
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 486 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 110 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 18 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 28 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,6 %20,1 %1 550 00062 %
Yle TV221,4 %24,5 %1 538 00062 %
Yle Teema2,2 %2,1 %840 00034 %
Yle Fem1,4 %1,5 %747 00030 %
Yle yhteensä50,7 %48,2 %1 915 00077 %
MTV313,2 %16,9 %1 670 00067 %
Sub3,0 %3,1 %992 00040 %
AVA3,0 %2,7 %804 00032 %
C More Total1,4 %1,0 %216 0009 %
MTV yhteensä20,5 %23,8 %1 813 00073 %
Nelonen5,5 %5,8 %1 284 00052 %
Jim2,9 %3,5 %891 00036 %
Liv3,8 %3,6 %1 015 00041 %
Hero1,3 %1,7 %578 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %47 0002 %
Nelonen Media yhteensä13,6 %14,7 %1 592 00064 %
TV52,5 %2,3 %963 00039 %
Kutonen1,4 %1,5 %657 00026 %
Frii2,4 %2,4 %521 00021 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %43 0002 %
TLC1,3 %1,4 %542 00022 %
Warner Bros. Discovery7,9 %7,9 %1 284 00052 %
STAR Channel2,5 %1,7 %663 00027 %
National Geographic Channel1,8 %1,3 %567 00023 %
Disney Finland4,3 %3,0 %909 00037 %
Music TV0,4 %0,3 %86 0003 %
Muut2,6 %2,2 %634 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 110 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.