Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 25/2018
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 144 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 074 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 31 t 0 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 26 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV135,3 %28,0 %1 050 00092 %
Yle TV223,0 %26,2 %902 00079 %
Yle Teema2,5 %2,4 %669 00058 %
Yle Fem1,5 %1,7 %582 00051 %
Yle yhteensä62,2 %58,3 %1 069 00093 %
MTV313,3 %17,6 %976 00085 %
Sub1,6 %1,8 %590 00052 %
AVA1,3 %0,9 %445 00039 %
C More Total2,1 %1,4 %172 00015 %
MTV yhteensä18,4 %21,7 %1 003 00088 %
Nelonen3,6 %4,2 %756 00066 %
Jim2,1 %3,0 %572 00050 %
Liv1,9 %1,8 %524 00046 %
Hero0,6 %1,0 %343 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %35 0003 %
Nelonen Media yhteensä8,2 %10,0 %863 00075 %
TV51,2 %1,4 %547 00048 %
Kutonen1,4 %1,7 %428 00037 %
Frii1,8 %1,8 %355 00031 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %26 0002 %
TLC0,6 %0,5 %322 00028 %
Warner Bros. Discovery5,2 %5,4 %736 00064 %
STAR Channel0,8 %0,4 %338 00030 %
National Geographic Channel2,0 %1,3 %374 00033 %
Disney Finland2,8 %1,7 %489 00043 %
Music TV0,2 %0,0 %26 0002 %
Muut3,0 %2,8 %524 00046 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 074 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.