Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 24/2018
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 144 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 098 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 28 t 34 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 5 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV139,5 %30,1 %1 071 00094 %
Yle TV215,6 %18,3 %971 00085 %
Yle Teema3,0 %3,4 %651 00057 %
Yle Fem1,5 %1,7 %540 00047 %
Yle yhteensä59,6 %53,5 %1 096 00096 %
MTV316,0 %21,0 %998 00087 %
Sub1,6 %1,7 %600 00052 %
AVA1,4 %1,0 %437 00038 %
C More Total0,6 %0,6 %102 0009 %
MTV yhteensä19,6 %24,3 %1 022 00089 %
Nelonen4,0 %4,7 %818 00072 %
Jim2,3 %3,2 %563 00049 %
Liv2,2 %2,5 %560 00049 %
Hero0,6 %0,8 %339 00030 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,0 %34 0003 %
Nelonen Media yhteensä9,2 %11,3 %923 00081 %
TV51,0 %1,3 %492 00043 %
Kutonen1,5 %1,6 %414 00036 %
Frii1,8 %2,1 %346 00030 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %19 0002 %
TLC0,7 %0,7 %294 00026 %
Warner Bros. Discovery5,3 %5,8 %720 00063 %
STAR Channel0,8 %0,5 %346 00030 %
National Geographic Channel1,8 %1,4 %357 00031 %
Disney Finland2,6 %1,9 %478 00042 %
Music TV0,2 %0,1 %26 0002 %
Muut3,4 %3,1 %505 00044 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 098 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.