Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 24/2018
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 249 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 481 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 17 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 20 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,7 %21,0 %3 308 00063 %
Yle TV221,5 %24,3 %3 586 00068 %
Yle Teema2,3 %2,4 %1 780 00034 %
Yle Fem1,2 %1,3 %1 404 00027 %
Yle yhteensä51,8 %48,9 %4 087 00078 %
MTV313,3 %16,7 %3 364 00064 %
Sub3,0 %3,1 %2 267 00043 %
AVA2,1 %1,9 %1 510 00029 %
C More Total0,8 %0,7 %408 0008 %
MTV yhteensä19,2 %22,4 %3 741 00071 %
Nelonen6,2 %6,9 %3 093 00059 %
Jim2,7 %3,4 %1 977 00038 %
Liv2,8 %3,1 %1 992 00038 %
Hero1,2 %1,4 %1 256 00024 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,1 %153 0003 %
Nelonen Media yhteensä13,1 %14,9 %3 575 00068 %
TV52,1 %2,2 %1 860 00035 %
Kutonen2,1 %1,9 %1 548 00030 %
Frii2,0 %2,0 %1 123 00021 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %97 0002 %
TLC1,0 %1,0 %1 100 00021 %
Warner Bros. Discovery7,4 %7,4 %2 660 00051 %
STAR Channel2,5 %1,9 %1 575 00030 %
National Geographic Channel2,4 %1,7 %1 269 00024 %
Disney Finland5,0 %3,6 %2 049 00039 %
Music TV0,4 %0,2 %244 0005 %
Muut3,2 %2,5 %1 510 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 481 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.