Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 24/2018
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 666 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 286 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 27 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 12 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,8 %22,0 %1 665 00062 %
Yle TV215,3 %16,4 %1 718 00064 %
Yle Teema2,7 %2,9 %878 00033 %
Yle Fem1,4 %1,6 %717 00027 %
Yle yhteensä47,3 %42,9 %2 042 00077 %
MTV316,4 %20,7 %1 721 00065 %
Sub2,8 %2,9 %1 083 00041 %
AVA3,0 %2,6 %806 00030 %
C More Total0,7 %0,4 %160 0006 %
MTV yhteensä22,8 %26,6 %1 905 00071 %
Nelonen6,8 %7,6 %1 559 00058 %
Jim2,9 %3,7 %951 00036 %
Liv4,0 %4,3 %1 039 00039 %
Hero1,2 %1,4 %606 00023 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,0 %72 0003 %
Nelonen Media yhteensä15,0 %17,1 %1 823 00068 %
TV52,0 %2,2 %892 00033 %
Kutonen1,4 %1,4 %657 00025 %
Frii2,6 %2,6 %538 00020 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %36 0001 %
TLC1,6 %1,5 %617 00023 %
Warner Bros. Discovery7,8 %8,0 %1 318 00049 %
STAR Channel2,4 %1,9 %716 00027 %
National Geographic Channel1,4 %1,1 %530 00020 %
Disney Finland3,8 %2,9 %935 00035 %
Music TV0,4 %0,2 %117 0004 %
Muut2,8 %2,3 %697 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 286 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.