Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 24/2018
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 881 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 207 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 6 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 27 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,3 %21,3 %3 204 00066 %
Yle TV221,1 %24,1 %3 388 00069 %
Yle Teema2,3 %2,4 %1 712 00035 %
Yle Fem1,2 %1,3 %1 363 00028 %
Yle yhteensä51,9 %49,0 %3 859 00079 %
MTV313,6 %16,9 %3 273 00067 %
Sub2,9 %3,0 %2 198 00045 %
AVA2,1 %1,9 %1 499 00031 %
C More Total0,7 %0,7 %381 0008 %
MTV yhteensä19,3 %22,5 %3 609 00074 %
Nelonen6,1 %6,8 %2 941 00060 %
Jim2,8 %3,4 %1 939 00040 %
Liv2,8 %3,2 %1 961 00040 %
Hero1,2 %1,4 %1 247 00026 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,1 %135 0003 %
Nelonen Media yhteensä13,0 %14,9 %3 386 00069 %
TV52,1 %2,2 %1 820 00037 %
Kutonen2,1 %1,9 %1 509 00031 %
Frii2,0 %2,1 %1 103 00023 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %97 0002 %
TLC1,0 %1,0 %1 088 00022 %
Warner Bros. Discovery7,6 %7,5 %2 588 00053 %
STAR Channel2,3 %1,9 %1 501 00031 %
National Geographic Channel2,5 %1,7 %1 248 00026 %
Disney Finland4,8 %3,5 %1 961 00040 %
Music TV0,4 %0,2 %240 0005 %
Muut3,0 %2,4 %1 451 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 207 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.