Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 23/2018
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 881 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 247 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 6 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 27 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,1 %25,0 %3 362 00069 %
Yle TV28,8 %9,8 %3 026 00062 %
Yle Teema2,4 %2,3 %1 732 00035 %
Yle Fem1,2 %1,4 %1 454 00030 %
Yle yhteensä42,5 %38,5 %3 749 00077 %
MTV315,5 %19,6 %3 426 00070 %
Sub3,7 %4,0 %2 470 00051 %
AVA2,3 %2,5 %1 695 00035 %
C More Total2,3 %3,1 %588 00012 %
MTV yhteensä23,7 %29,1 %3 780 00077 %
Nelonen7,4 %8,4 %3 065 00063 %
Jim3,2 %3,6 %2 123 00043 %
Liv3,0 %3,1 %2 078 00043 %
Hero1,1 %1,3 %1 315 00027 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,1 %121 0002 %
Nelonen Media yhteensä14,8 %16,4 %3 551 00073 %
TV52,4 %2,7 %2 084 00043 %
Kutonen2,4 %2,4 %1 684 00035 %
Frii2,3 %2,2 %1 204 00025 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %96 0002 %
TLC1,1 %1,0 %1 155 00024 %
Warner Bros. Discovery9,1 %9,0 %2 827 00058 %
STAR Channel2,8 %2,0 %1 562 00032 %
National Geographic Channel3,0 %1,6 %1 349 00028 %
Disney Finland5,8 %3,6 %2 045 00042 %
Music TV0,4 %0,2 %238 0005 %
Muut3,7 %3,2 %1 531 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 247 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.