Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 23/2018
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 583 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 234 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 12 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 19 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,0 %24,4 %1 726 00067 %
Yle TV210,5 %12,1 %1 662 00064 %
Yle Teema2,0 %1,9 %887 00034 %
Yle Fem1,0 %1,2 %730 00028 %
Yle yhteensä42,6 %39,5 %1 980 00077 %
MTV313,5 %17,1 %1 734 00067 %
Sub4,4 %4,9 %1 347 00052 %
AVA1,3 %1,7 %766 00030 %
C More Total3,2 %4,4 %366 00014 %
MTV yhteensä22,4 %28,2 %1 953 00076 %
Nelonen7,3 %8,2 %1 568 00061 %
Jim3,2 %3,6 %1 091 00042 %
Liv1,7 %1,9 %969 00037 %
Hero1,0 %1,3 %701 00027 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,1 %75 0003 %
Nelonen Media yhteensä13,4 %15,1 %1 818 00070 %
TV52,6 %2,7 %1 110 00043 %
Kutonen3,2 %3,3 %1 007 00039 %
Frii1,6 %1,4 %592 00023 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %57 0002 %
TLC0,4 %0,4 %533 00021 %
Warner Bros. Discovery9,1 %8,9 %1 451 00056 %
STAR Channel3,4 %2,2 %894 00035 %
National Geographic Channel4,0 %2,1 %792 00031 %
Disney Finland7,5 %4,3 %1 144 00044 %
Music TV0,5 %0,2 %141 0005 %
Muut4,5 %3,9 %866 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 234 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.