Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 23/2018
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 441 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 362 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 16 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 2 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,8 %24,2 %1 265 00088 %
Yle TV28,1 %9,5 %1 075 00075 %
Yle Teema2,6 %2,5 %753 00052 %
Yle Fem1,2 %1,4 %614 00043 %
Yle yhteensä40,8 %37,6 %1 309 00091 %
MTV314,7 %18,0 %1 210 00084 %
Sub3,9 %4,1 %877 00061 %
AVA2,7 %2,9 %680 00047 %
C More Total2,1 %2,8 %198 00014 %
MTV yhteensä23,5 %27,8 %1 266 00088 %
Nelonen8,1 %9,3 %1 108 00077 %
Jim2,8 %3,0 %765 00053 %
Liv3,2 %3,1 %797 00055 %
Hero1,6 %1,8 %609 00042 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,1 %58 0004 %
Nelonen Media yhteensä15,6 %17,3 %1 208 00084 %
TV53,1 %3,2 %839 00058 %
Kutonen3,1 %2,9 %719 00050 %
Frii2,8 %2,7 %546 00038 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %31 0002 %
TLC1,0 %1,1 %430 00030 %
Warner Bros. Discovery10,6 %10,5 %1 009 00070 %
STAR Channel2,8 %2,2 %564 00039 %
National Geographic Channel3,2 %1,7 %548 00038 %
Disney Finland6,0 %3,9 %751 00052 %
Music TV0,2 %0,1 %64 0004 %
Muut3,3 %2,8 %516 00036 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 362 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.