Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 22/2018
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 441 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 358 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 54 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 51 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,6 %26,0 %1 220 00085 %
Yle TV25,1 %5,0 %1 010 00070 %
Yle Teema2,9 %2,7 %757 00053 %
Yle Fem0,9 %1,0 %479 00033 %
Yle yhteensä39,5 %34,7 %1 277 00089 %
MTV314,5 %18,2 %1 190 00083 %
Sub4,3 %4,9 %852 00059 %
AVA2,2 %2,5 %589 00041 %
C More Total1,0 %0,9 %129 0009 %
MTV yhteensä22,1 %26,5 %1 264 00088 %
Nelonen9,3 %11,0 %1 105 00077 %
Jim2,7 %3,1 %715 00050 %
Liv3,0 %3,1 %774 00054 %
Hero2,0 %2,2 %603 00042 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,1 %49 0003 %
Nelonen Media yhteensä17,2 %19,5 %1 210 00084 %
TV54,1 %4,4 %794 00055 %
Kutonen3,3 %3,2 %637 00044 %
Frii2,4 %2,3 %584 00040 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %46 0003 %
TLC1,1 %1,2 %436 00030 %
Warner Bros. Discovery11,6 %11,5 %1 020 00071 %
STAR Channel2,9 %2,5 %608 00042 %
National Geographic Channel3,1 %2,3 %559 00039 %
Disney Finland6,0 %4,8 %798 00055 %
Music TV0,1 %0,1 %54 0004 %
Muut3,4 %2,9 %457 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 358 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.