Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 22/2018
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 486 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 191 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 20 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 20 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,6 %27,5 %1 674 00067 %
Yle TV25,7 %4,6 %1 434 00058 %
Yle Teema2,7 %2,8 %882 00035 %
Yle Fem1,0 %1,2 %643 00026 %
Yle yhteensä42,1 %36,1 %1 864 00075 %
MTV317,3 %22,0 %1 778 00072 %
Sub3,2 %3,3 %1 077 00043 %
AVA2,8 %2,6 %887 00036 %
C More Total0,5 %0,4 %138 0006 %
MTV yhteensä23,7 %28,4 %1 935 00078 %
Nelonen9,2 %10,9 %1 658 00067 %
Jim3,1 %3,6 %1 011 00041 %
Liv4,1 %4,4 %1 090 00044 %
Hero1,2 %1,2 %638 00026 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,1 %49 0002 %
Nelonen Media yhteensä17,8 %20,3 %1 872 00075 %
TV52,7 %2,9 %988 00040 %
Kutonen1,5 %1,5 %654 00026 %
Frii2,6 %2,7 %621 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %39 0002 %
TLC1,5 %1,5 %618 00025 %
Warner Bros. Discovery9,1 %9,1 %1 378 00055 %
STAR Channel2,8 %2,3 %780 00031 %
National Geographic Channel1,8 %1,5 %554 00022 %
Disney Finland4,5 %3,8 %1 000 00040 %
Music TV0,2 %0,1 %90 0004 %
Muut2,6 %2,3 %655 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 191 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.