Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 22/2018
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 249 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 530 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 17 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 11 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,5 %27,0 %3 327 00063 %
Yle TV26,3 %5,0 %3 057 00058 %
Yle Teema2,6 %2,7 %1 840 00035 %
Yle Fem1,0 %1,2 %1 343 00026 %
Yle yhteensä41,4 %35,8 %3 843 00073 %
MTV315,4 %20,0 %3 550 00068 %
Sub3,8 %4,2 %2 375 00045 %
AVA2,1 %2,1 %1 618 00031 %
C More Total1,1 %0,9 %450 0009 %
MTV yhteensä22,4 %27,2 %3 906 00074 %
Nelonen9,0 %10,7 %3 389 00065 %
Jim3,2 %3,7 %2 076 00040 %
Liv2,9 %3,2 %2 001 00038 %
Hero1,4 %1,6 %1 353 00026 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,1 %151 0003 %
Nelonen Media yhteensä16,7 %19,4 %3 786 00072 %
TV53,2 %3,3 %2 076 00040 %
Kutonen2,6 %2,7 %1 595 00030 %
Frii2,1 %2,2 %1 269 00024 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %113 0002 %
TLC1,0 %1,1 %1 142 00022 %
Warner Bros. Discovery9,8 %9,9 %2 817 00054 %
STAR Channel3,1 %2,5 %1 749 00033 %
National Geographic Channel2,7 %2,0 %1 397 00027 %
Disney Finland5,8 %4,5 %2 243 00043 %
Music TV0,3 %0,1 %216 0004 %
Muut3,7 %3,0 %1 495 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 530 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.