Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 22/2018
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 369 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 189 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 10 t 24 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 29 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,7 %10,6 %709 00052 %
Yle TV27,6 %5,1 %696 00051 %
Yle Teema1,1 %1,1 %260 00019 %
Yle Fem0,6 %0,8 %221 00016 %
Yle yhteensä21,0 %17,7 %898 00066 %
MTV314,2 %18,6 %873 00064 %
Sub6,2 %6,2 %611 00045 %
AVA2,4 %2,6 %388 00028 %
C More Total1,3 %0,5 %125 0009 %
MTV yhteensä24,0 %27,9 %1 016 00074 %
Nelonen14,2 %16,7 %887 00065 %
Jim5,6 %5,5 %584 00043 %
Liv5,0 %5,4 %497 00036 %
Hero1,5 %1,6 %292 00021 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,1 %37 0003 %
Nelonen Media yhteensä26,6 %29,4 %1 014 00074 %
TV55,3 %5,3 %504 00037 %
Kutonen3,7 %4,2 %431 00031 %
Frii2,4 %1,9 %252 00018 %
The Discovery Channel0,4 %0,5 %38 0003 %
TLC1,5 %1,6 %282 00021 %
Warner Bros. Discovery13,8 %13,9 %706 00052 %
STAR Channel6,4 %5,2 %461 00034 %
National Geographic Channel3,6 %2,8 %323 00024 %
Disney Finland10,0 %8,0 %573 00042 %
Music TV0,6 %0,5 %100 0007 %
Muut4,0 %2,7 %354 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 189 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.