Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 22/2018
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 666 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 325 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 30 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 13 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,1 %27,2 %1 712 00064 %
Yle TV26,2 %4,6 %1 525 00057 %
Yle Teema2,7 %2,8 %898 00034 %
Yle Fem1,0 %1,2 %666 00025 %
Yle yhteensä42,0 %35,9 %1 969 00074 %
MTV317,1 %21,9 %1 840 00069 %
Sub3,2 %3,4 %1 105 00041 %
AVA2,8 %2,6 %894 00034 %
C More Total0,6 %0,4 %156 0006 %
MTV yhteensä23,6 %28,4 %2 013 00076 %
Nelonen9,3 %11,1 %1 737 00065 %
Jim3,1 %3,6 %1 029 00039 %
Liv4,1 %4,4 %1 102 00041 %
Hero1,2 %1,2 %652 00024 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,1 %59 0002 %
Nelonen Media yhteensä17,9 %20,4 %1 956 00073 %
TV52,7 %2,9 %1 007 00038 %
Kutonen1,5 %1,5 %657 00025 %
Frii2,6 %2,7 %628 00024 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %39 0001 %
TLC1,5 %1,5 %622 00023 %
Warner Bros. Discovery9,0 %9,0 %1 407 00053 %
STAR Channel2,9 %2,4 %825 00031 %
National Geographic Channel1,8 %1,5 %563 00021 %
Disney Finland4,7 %3,9 %1 051 00039 %
Music TV0,2 %0,1 %90 0003 %
Muut2,7 %2,4 %683 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 325 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.