Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 21/2018
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 666 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 304 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 59 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 8 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,6 %26,8 %1 708 00064 %
Yle TV27,2 %5,4 %1 558 00058 %
Yle Teema2,0 %2,1 %711 00027 %
Yle Fem1,0 %1,3 %645 00024 %
Yle yhteensä40,8 %35,6 %1 992 00075 %
MTV317,4 %22,0 %1 848 00069 %
Sub3,1 %3,1 %1 154 00043 %
AVA2,8 %2,6 %878 00033 %
C More Total1,5 %0,5 %237 0009 %
MTV yhteensä24,8 %28,2 %2 020 00076 %
Nelonen10,3 %13,1 %1 718 00064 %
Jim2,7 %2,6 %916 00034 %
Liv3,8 %4,2 %1 110 00042 %
Hero1,2 %1,3 %587 00022 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,0 %53 0002 %
Nelonen Media yhteensä18,2 %21,3 %1 930 00072 %
TV53,4 %3,4 %1 066 00040 %
Kutonen1,5 %1,6 %621 00023 %
Frii2,5 %2,5 %611 00023 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %48 0002 %
TLC1,5 %1,1 %556 00021 %
Warner Bros. Discovery9,1 %8,8 %1 392 00052 %
STAR Channel2,6 %2,3 %797 00030 %
National Geographic Channel1,6 %1,4 %512 00019 %
Disney Finland4,2 %3,7 %1 013 00038 %
Music TV0,4 %0,4 %112 0004 %
Muut2,5 %2,1 %617 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 304 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.