Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 21/2018
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 249 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 481 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 1 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 9 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,0 %26,8 %3 289 00063 %
Yle TV28,5 %6,8 %3 199 00061 %
Yle Teema1,8 %1,9 %1 523 00029 %
Yle Fem1,0 %1,2 %1 328 00025 %
Yle yhteensä41,3 %36,7 %3 911 00075 %
MTV315,1 %19,8 %3 549 00068 %
Sub3,5 %3,7 %2 456 00047 %
AVA2,1 %2,0 %1 617 00031 %
C More Total2,5 %1,0 %630 00012 %
MTV yhteensä23,2 %26,5 %3 929 00075 %
Nelonen9,6 %11,9 %3 340 00064 %
Jim2,7 %2,8 %1 889 00036 %
Liv2,7 %3,1 %1 948 00037 %
Hero1,5 %1,9 %1 260 00024 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,1 %134 0003 %
Nelonen Media yhteensä16,7 %19,8 %3 756 00072 %
TV53,7 %3,9 %2 203 00042 %
Kutonen2,6 %2,6 %1 555 00030 %
Frii1,9 %2,0 %1 247 00024 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %112 0002 %
TLC0,9 %0,8 %976 00019 %
Warner Bros. Discovery9,6 %9,5 %2 849 00054 %
STAR Channel2,8 %2,3 %1 675 00032 %
National Geographic Channel2,5 %1,9 %1 208 00023 %
Disney Finland5,3 %4,3 %2 093 00040 %
Music TV0,5 %0,3 %243 0005 %
Muut3,4 %2,9 %1 379 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 481 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.