Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 21/2018
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 583 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 177 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 2 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 9 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,5 %26,9 %1 581 00061 %
Yle TV29,8 %8,4 %1 641 00064 %
Yle Teema1,7 %1,8 %811 00031 %
Yle Fem0,9 %1,1 %683 00026 %
Yle yhteensä41,8 %38,1 %1 919 00074 %
MTV312,8 %17,2 %1 700 00066 %
Sub3,9 %4,3 %1 302 00050 %
AVA1,4 %1,3 %739 00029 %
C More Total3,5 %1,6 %392 00015 %
MTV yhteensä21,6 %24,5 %1 909 00074 %
Nelonen8,8 %10,7 %1 621 00063 %
Jim2,8 %3,0 %973 00038 %
Liv1,5 %1,8 %837 00032 %
Hero1,9 %2,5 %673 00026 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,2 %81 0003 %
Nelonen Media yhteensä15,1 %18,1 %1 827 00071 %
TV54,0 %4,5 %1 137 00044 %
Kutonen3,7 %3,9 %934 00036 %
Frii1,4 %1,4 %636 00025 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %64 0002 %
TLC0,4 %0,4 %420 00016 %
Warner Bros. Discovery10,2 %10,4 %1 457 00056 %
STAR Channel3,0 %2,4 %878 00034 %
National Geographic Channel3,5 %2,5 %696 00027 %
Disney Finland6,5 %4,9 %1 079 00042 %
Music TV0,5 %0,2 %131 0005 %
Muut4,2 %3,8 %762 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 177 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.