Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 20/2018
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 583 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 294 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 4 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 26 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,9 %22,8 %1 682 00065 %
Yle TV25,9 %4,8 %1 542 00060 %
Yle Teema1,6 %1,3 %894 00035 %
Yle Fem0,8 %1,0 %656 00025 %
Yle yhteensä34,2 %29,9 %1 924 00074 %
MTV326,0 %29,5 %2 022 00078 %
Sub3,0 %3,2 %1 251 00048 %
AVA1,3 %1,2 %709 00027 %
C More Total5,1 %5,5 %410 00016 %
MTV yhteensä35,4 %39,3 %2 146 00083 %
Nelonen7,4 %9,1 %1 659 00064 %
Jim2,5 %2,5 %1 036 00040 %
Liv1,5 %1,7 %876 00034 %
Hero1,3 %1,9 %685 00027 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,2 %84 0003 %
Nelonen Media yhteensä12,8 %15,3 %1 808 00070 %
TV52,2 %2,3 %1 099 00043 %
Kutonen3,1 %3,4 %959 00037 %
Frii1,2 %1,2 %627 00024 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %67 0003 %
TLC0,3 %0,3 %465 00018 %
Warner Bros. Discovery7,2 %7,4 %1 460 00057 %
STAR Channel2,7 %2,3 %968 00037 %
National Geographic Channel3,1 %2,1 %737 00029 %
Disney Finland5,8 %4,4 %1 201 00046 %
Music TV0,6 %0,2 %121 0005 %
Muut4,0 %3,4 %835 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 294 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.