Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 20/2018
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 486 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 223 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 19 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 37 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,7 %25,1 %1 744 00070 %
Yle TV24,9 %3,7 %1 436 00058 %
Yle Teema1,6 %1,6 %813 00033 %
Yle Fem0,9 %1,1 %657 00026 %
Yle yhteensä38,0 %31,5 %1 924 00077 %
MTV323,9 %27,5 %1 980 00080 %
Sub2,4 %2,3 %1 138 00046 %
AVA3,3 %2,8 %1 006 00040 %
C More Total2,9 %3,0 %283 00011 %
MTV yhteensä32,4 %35,6 %2 095 00084 %
Nelonen8,8 %11,7 %1 650 00066 %
Jim1,7 %1,6 %951 00038 %
Liv3,9 %4,2 %1 157 00047 %
Hero1,2 %1,5 %625 00025 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,1 %44 0002 %
Nelonen Media yhteensä15,7 %19,1 %1 854 00075 %
TV52,3 %2,5 %1 062 00043 %
Kutonen1,4 %1,5 %635 00026 %
Frii2,1 %2,3 %571 00023 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %47 0002 %
TLC1,3 %1,4 %615 00025 %
Warner Bros. Discovery7,2 %7,9 %1 423 00057 %
STAR Channel2,4 %2,2 %779 00031 %
National Geographic Channel1,6 %1,3 %548 00022 %
Disney Finland4,0 %3,5 %995 00040 %
Music TV0,4 %0,2 %87 0003 %
Muut2,3 %2,1 %684 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 223 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.