Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 19/2018
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 486 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 281 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 50 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 41 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,3 %20,7 %1 648 00066 %
Yle TV212,8 %8,7 %1 861 00075 %
Yle Teema1,6 %1,5 %718 00029 %
Yle Fem0,9 %1,2 %679 00027 %
Yle yhteensä39,5 %32,1 %2 070 00083 %
MTV323,5 %30,0 %1 985 00080 %
Sub2,0 %1,8 %1 051 00042 %
AVA2,0 %1,7 %797 00032 %
C More Total4,4 %4,3 %334 00013 %
MTV yhteensä31,9 %37,8 %2 090 00084 %
Nelonen8,8 %11,3 %1 674 00067 %
Jim2,0 %2,0 %978 00039 %
Liv3,7 %3,7 %1 069 00043 %
Hero0,9 %1,1 %596 00024 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,0 %34 0001 %
Nelonen Media yhteensä15,4 %18,1 %1 851 00074 %
TV52,6 %2,7 %1 048 00042 %
Kutonen1,2 %1,2 %668 00027 %
Frii2,2 %2,1 %603 00024 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %23 0001 %
TLC1,1 %1,0 %517 00021 %
Warner Bros. Discovery7,4 %7,1 %1 365 00055 %
STAR Channel2,0 %1,7 %771 00031 %
National Geographic Channel1,5 %1,3 %557 00022 %
Disney Finland3,5 %3,0 %998 00040 %
Music TV0,2 %0,2 %96 0004 %
Muut2,0 %1,7 %614 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 281 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.