Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 19/2018
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 144 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 124 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 31 t 20 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 29 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV137,3 %31,7 %1 103 00096 %
Yle TV29,7 %7,5 %1 022 00089 %
Yle Teema2,0 %1,9 %590 00052 %
Yle Fem1,1 %1,3 %578 00051 %
Yle yhteensä50,1 %42,4 %1 121 00098 %
MTV321,8 %29,0 %1 034 00090 %
Sub1,2 %1,3 %598 00052 %
AVA1,4 %1,1 %476 00042 %
C More Total4,3 %3,6 %188 00016 %
MTV yhteensä28,7 %35,0 %1 059 00093 %
Nelonen5,9 %8,0 %915 00080 %
Jim1,5 %1,5 %612 00054 %
Liv1,8 %2,0 %541 00047 %
Hero0,6 %0,8 %355 00031 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,1 %19 0002 %
Nelonen Media yhteensä9,9 %12,4 %978 00085 %
TV51,6 %1,7 %612 00054 %
Kutonen1,6 %1,8 %413 00036 %
Frii1,7 %1,8 %363 00032 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %15 0001 %
TLC0,5 %0,5 %261 00023 %
Warner Bros. Discovery5,8 %6,1 %762 00067 %
STAR Channel1,0 %1,0 %401 00035 %
National Geographic Channel2,0 %1,2 %372 00032 %
Disney Finland3,0 %2,2 %546 00048 %
Music TV0,2 %0,1 %22 0002 %
Muut2,3 %2,0 %484 00042 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 124 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.