Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 19/2018
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 666 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 437 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 51 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 33 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,9 %20,5 %1 693 00064 %
Yle TV213,1 %8,7 %1 981 00074 %
Yle Teema1,5 %1,5 %728 00027 %
Yle Fem0,9 %1,2 %692 00026 %
Yle yhteensä39,5 %31,9 %2 199 00082 %
MTV323,5 %30,2 %2 074 00078 %
Sub2,0 %1,9 %1 080 00041 %
AVA2,0 %1,7 %804 00030 %
C More Total4,4 %4,3 %357 00013 %
MTV yhteensä32,0 %38,0 %2 191 00082 %
Nelonen8,9 %11,4 %1 766 00066 %
Jim2,0 %1,9 %1 008 00038 %
Liv3,6 %3,7 %1 102 00041 %
Hero0,9 %1,1 %600 00022 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,0 %42 0002 %
Nelonen Media yhteensä15,5 %18,2 %1 958 00073 %
TV52,6 %2,7 %1 082 00041 %
Kutonen1,2 %1,2 %681 00026 %
Frii2,2 %2,1 %606 00023 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %23 0001 %
TLC1,1 %1,0 %517 00019 %
Warner Bros. Discovery7,3 %7,1 %1 398 00052 %
STAR Channel2,0 %1,7 %800 00030 %
National Geographic Channel1,5 %1,3 %563 00021 %
Disney Finland3,5 %3,0 %1 028 00039 %
Music TV0,3 %0,2 %99 0004 %
Muut2,0 %1,7 %651 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 437 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.