Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 18/2018
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 666 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 435 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 16 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 45 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,9 %23,3 %1 823 00068 %
Yle TV25,7 %3,6 %1 663 00062 %
Yle Teema2,3 %2,3 %904 00034 %
Yle Fem1,2 %1,3 %834 00031 %
Yle yhteensä36,0 %30,5 %2 078 00078 %
MTV319,9 %25,0 %2 061 00077 %
Sub3,5 %3,4 %1 424 00053 %
AVA2,3 %2,1 %1 003 00038 %
C More Total1,9 %1,8 %325 00012 %
MTV yhteensä27,7 %32,4 %2 193 00082 %
Nelonen12,0 %14,5 %1 985 00074 %
Jim2,6 %2,4 %1 143 00043 %
Liv4,0 %4,1 %1 273 00048 %
Hero1,3 %1,6 %791 00030 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,1 %78 0003 %
Nelonen Media yhteensä20,1 %22,7 %2 144 00080 %
TV52,7 %2,7 %1 179 00044 %
Kutonen1,6 %1,5 %806 00030 %
Frii2,1 %2,0 %692 00026 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %41 0002 %
TLC1,3 %1,1 %675 00025 %
Warner Bros. Discovery8,5 %8,0 %1 598 00060 %
STAR Channel2,7 %2,3 %991 00037 %
National Geographic Channel1,9 %1,6 %696 00026 %
Disney Finland4,5 %3,9 %1 227 00046 %
Music TV0,2 %0,1 %115 0004 %
Muut2,9 %2,5 %764 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 435 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.