Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 18/2018
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 881 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 383 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 14 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 53 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,9 %23,1 %3 443 00071 %
Yle TV25,9 %4,8 %3 122 00064 %
Yle Teema2,1 %2,0 %1 774 00036 %
Yle Fem1,1 %1,2 %1 565 00032 %
Yle yhteensä35,9 %31,1 %3 808 00078 %
MTV318,8 %24,0 %3 794 00078 %
Sub3,4 %3,5 %2 747 00056 %
AVA1,8 %1,8 %1 725 00035 %
C More Total3,0 %3,3 %696 00014 %
MTV yhteensä27,1 %32,5 %4 045 00083 %
Nelonen10,2 %12,7 %3 513 00072 %
Jim2,6 %2,2 %2 207 00045 %
Liv3,0 %3,2 %2 208 00045 %
Hero1,3 %1,6 %1 512 00031 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,1 %189 0004 %
Nelonen Media yhteensä17,2 %19,8 %3 816 00078 %
TV53,0 %2,9 %2 281 00047 %
Kutonen2,5 %2,3 %1 817 00037 %
Frii1,8 %1,7 %1 334 00027 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %117 0002 %
TLC0,9 %0,7 %1 177 00024 %
Warner Bros. Discovery10,1 %9,2 %3 029 00062 %
STAR Channel2,7 %2,2 %1 951 00040 %
National Geographic Channel2,7 %2,0 %1 486 00030 %
Disney Finland5,4 %4,2 %2 387 00049 %
Music TV0,3 %0,1 %234 0005 %
Muut4,0 %3,1 %1 605 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 383 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.