Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 18/2018
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 395 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 109 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 14 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 53 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,3 %22,6 %1 671 00070 %
Yle TV26,4 %6,2 %1 557 00065 %
Yle Teema1,8 %1,7 %876 00037 %
Yle Fem0,9 %1,0 %751 00031 %
Yle yhteensä35,5 %31,4 %1 845 00077 %
MTV317,6 %22,9 %1 822 00076 %
Sub3,4 %3,6 %1 371 00057 %
AVA1,2 %1,4 %732 00031 %
C More Total4,2 %4,9 %400 00017 %
MTV yhteensä26,5 %32,8 %1 954 00082 %
Nelonen8,6 %10,8 %1 647 00069 %
Jim2,5 %2,0 %1 096 00046 %
Liv1,8 %2,1 %970 00041 %
Hero1,2 %1,6 %736 00031 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,2 %113 0005 %
Nelonen Media yhteensä14,4 %16,7 %1 801 00075 %
TV53,4 %3,2 %1 130 00047 %
Kutonen3,4 %3,3 %1 027 00043 %
Frii1,4 %1,4 %651 00027 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %76 0003 %
TLC0,4 %0,3 %508 00021 %
Warner Bros. Discovery11,6 %10,5 %1 472 00061 %
STAR Channel2,8 %2,3 %1 009 00042 %
National Geographic Channel3,5 %2,4 %809 00034 %
Disney Finland6,4 %4,6 %1 220 00051 %
Music TV0,4 %0,1 %121 0005 %
Muut5,3 %3,8 %870 00036 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 109 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.