Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 18/2018
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 583 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 274 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 11 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 44 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,8 %22,3 %1 732 00067 %
Yle TV26,9 %6,1 %1 683 00065 %
Yle Teema1,8 %1,7 %885 00034 %
Yle Fem0,9 %1,0 %781 00030 %
Yle yhteensä35,4 %31,1 %1 985 00077 %
MTV317,5 %22,9 %1 933 00075 %
Sub3,4 %3,6 %1 432 00055 %
AVA1,2 %1,4 %747 00029 %
C More Total4,2 %4,9 %423 00016 %
MTV yhteensä26,4 %32,8 %2 081 00081 %
Nelonen8,8 %10,9 %1 781 00069 %
Jim2,4 %2,0 %1 121 00043 %
Liv1,8 %2,1 %1 018 00039 %
Hero1,1 %1,6 %748 00029 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,2 %122 0005 %
Nelonen Media yhteensä14,5 %16,8 %1 940 00075 %
TV53,3 %3,2 %1 172 00045 %
Kutonen3,3 %3,2 %1 063 00041 %
Frii1,4 %1,4 %661 00026 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %76 0003 %
TLC0,4 %0,3 %511 00020 %
Warner Bros. Discovery11,5 %10,5 %1 538 00060 %
STAR Channel2,9 %2,3 %1 073 00042 %
National Geographic Channel3,5 %2,4 %830 00032 %
Disney Finland6,4 %4,7 %1 292 00050 %
Music TV0,4 %0,1 %126 0005 %
Muut5,4 %4,0 %912 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 274 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.