Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 18/2018
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 486 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 274 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 14 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 53 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,4 %23,5 %1 772 00071 %
Yle TV25,3 %3,7 %1 565 00063 %
Yle Teema2,3 %2,3 %898 00036 %
Yle Fem1,2 %1,3 %815 00033 %
Yle yhteensä36,2 %30,8 %1 963 00079 %
MTV320,0 %24,9 %1 972 00079 %
Sub3,5 %3,4 %1 376 00055 %
AVA2,3 %2,2 %993 00040 %
C More Total1,9 %1,8 %296 00012 %
MTV yhteensä27,7 %32,3 %2 091 00084 %
Nelonen11,8 %14,4 %1 866 00075 %
Jim2,7 %2,3 %1 111 00045 %
Liv4,0 %4,1 %1 238 00050 %
Hero1,3 %1,6 %776 00031 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,1 %75 0003 %
Nelonen Media yhteensä19,9 %22,5 %2 015 00081 %
TV52,7 %2,7 %1 151 00046 %
Kutonen1,6 %1,5 %790 00032 %
Frii2,1 %2,0 %683 00027 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %41 0002 %
TLC1,3 %1,1 %670 00027 %
Warner Bros. Discovery8,6 %8,0 %1 558 00063 %
STAR Channel2,6 %2,2 %942 00038 %
National Geographic Channel1,9 %1,6 %677 00027 %
Disney Finland4,5 %3,8 %1 167 00047 %
Music TV0,2 %0,1 %114 0005 %
Muut2,9 %2,4 %735 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 274 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.