Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 17/2018
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 486 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 258 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 46 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 58 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,8 %22,6 %1 760 00071 %
Yle TV27,8 %6,2 %1 672 00067 %
Yle Teema1,9 %1,5 %853 00034 %
Yle Fem1,1 %1,5 %855 00034 %
Yle yhteensä37,5 %31,8 %2 020 00081 %
MTV318,4 %23,1 %1 875 00075 %
Sub3,0 %3,3 %1 335 00054 %
AVA2,2 %2,0 %944 00038 %
C More Total1,5 %0,3 %244 00010 %
MTV yhteensä25,0 %28,7 %2 029 00082 %
Nelonen12,5 %15,4 %1 883 00076 %
Jim2,6 %2,8 %1 169 00047 %
Liv4,2 %4,5 %1 273 00051 %
Hero1,3 %1,7 %732 00029 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,7 %157 0006 %
Nelonen Media yhteensä21,2 %25,0 %2 028 00082 %
TV52,7 %2,8 %1 107 00045 %
Kutonen1,7 %1,5 %825 00033 %
Frii2,2 %2,1 %682 00027 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %44 0002 %
TLC1,2 %1,0 %601 00024 %
Warner Bros. Discovery8,7 %8,1 %1 491 00060 %
STAR Channel2,6 %2,2 %864 00035 %
National Geographic Channel1,9 %1,3 %653 00026 %
Disney Finland4,4 %3,5 %1 126 00045 %
Music TV0,3 %0,2 %115 0005 %
Muut2,9 %2,5 %748 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 258 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.