Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 17/2018
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 369 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 267 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 59 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 8 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV19,0 %7,5 %795 00058 %
Yle TV212,7 %11,2 %925 00068 %
Yle Teema0,9 %0,7 %274 00020 %
Yle Fem0,7 %1,0 %285 00021 %
Yle yhteensä23,3 %20,3 %1 074 00078 %
MTV315,2 %18,4 %996 00073 %
Sub5,3 %6,0 %773 00056 %
AVA2,4 %2,6 %441 00032 %
C More Total2,0 %0,2 %156 00011 %
MTV yhteensä24,9 %27,2 %1 139 00083 %
Nelonen14,7 %17,3 %1 021 00075 %
Jim5,0 %5,3 %654 00048 %
Liv4,1 %4,3 %604 00044 %
Hero2,0 %2,5 %338 00025 %
Nelosen maksukanavat1,5 %2,4 %117 0009 %
Nelonen Media yhteensä27,3 %31,8 %1 115 00081 %
TV53,5 %3,3 %622 00045 %
Kutonen3,7 %3,5 %578 00042 %
Frii1,9 %1,4 %311 00023 %
The Discovery Channel0,5 %0,4 %44 0003 %
TLC1,2 %0,9 %266 00019 %
Warner Bros. Discovery12,1 %10,6 %873 00064 %
STAR Channel4,7 %4,4 %532 00039 %
National Geographic Channel2,8 %1,6 %361 00026 %
Disney Finland7,6 %6,0 %662 00048 %
Music TV0,7 %0,6 %118 0009 %
Muut4,3 %3,4 %398 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 267 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.