Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 17/2018
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 441 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 361 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 24 t 29 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 30 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,8 %21,4 %1 249 00087 %
Yle TV28,6 %8,1 %1 117 00077 %
Yle Teema2,0 %1,8 %737 00051 %
Yle Fem1,2 %1,6 %672 00047 %
Yle yhteensä36,7 %32,8 %1 305 00091 %
MTV315,4 %19,0 %1 221 00085 %
Sub3,2 %3,8 %964 00067 %
AVA1,7 %1,8 %663 00046 %
C More Total2,1 %0,5 %189 00013 %
MTV yhteensä22,5 %25,2 %1 281 00089 %
Nelonen11,5 %13,4 %1 188 00082 %
Jim2,5 %3,0 %814 00056 %
Liv3,4 %3,8 %837 00058 %
Hero1,8 %2,5 %645 00045 %
Nelosen maksukanavat0,8 %1,3 %171 00012 %
Nelonen Media yhteensä20,0 %24,0 %1 257 00087 %
TV52,7 %2,7 %787 00055 %
Kutonen3,5 %3,3 %754 00052 %
Frii1,9 %1,9 %518 00036 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %28 0002 %
TLC0,7 %0,7 %363 00025 %
Warner Bros. Discovery11,0 %10,4 %1 033 00072 %
STAR Channel2,9 %2,3 %675 00047 %
National Geographic Channel3,1 %2,3 %596 00041 %
Disney Finland6,1 %4,6 %858 00060 %
Music TV0,1 %0,0 %46 0003 %
Muut3,7 %3,0 %605 00042 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 361 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.