Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 17/2018
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 395 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 119 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 28 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 55 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,6 %22,1 %1 676 00070 %
Yle TV211,5 %11,4 %1 674 00070 %
Yle Teema2,0 %1,7 %902 00038 %
Yle Fem1,2 %1,5 %853 00036 %
Yle yhteensä40,3 %36,7 %1 897 00079 %
MTV313,8 %17,3 %1 738 00073 %
Sub3,2 %4,1 %1 353 00057 %
AVA1,2 %1,3 %791 00033 %
C More Total2,7 %0,8 %333 00014 %
MTV yhteensä20,9 %23,4 %1 894 00079 %
Nelonen9,6 %11,8 %1 714 00072 %
Jim2,9 %3,5 %1 169 00049 %
Liv1,8 %2,1 %968 00040 %
Hero1,5 %2,3 %755 00032 %
Nelosen maksukanavat1,2 %2,0 %262 00011 %
Nelonen Media yhteensä17,1 %21,7 %1 859 00078 %
TV51,9 %1,9 %1 067 00045 %
Kutonen3,8 %3,8 %1 074 00045 %
Frii1,2 %1,2 %627 00026 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %59 0002 %
TLC0,4 %0,3 %453 00019 %
Warner Bros. Discovery10,6 %9,7 %1 461 00061 %
STAR Channel2,9 %2,5 %985 00041 %
National Geographic Channel3,6 %2,1 %814 00034 %
Disney Finland6,5 %4,7 %1 217 00051 %
Music TV0,3 %0,1 %112 0005 %
Muut4,4 %3,7 %847 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 119 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.