Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 17/2018
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 666 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 426 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 43 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 49 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,4 %22,3 %1 806 00068 %
Yle TV28,2 %6,3 %1 779 00067 %
Yle Teema1,8 %1,5 %857 00032 %
Yle Fem1,1 %1,4 %868 00033 %
Yle yhteensä37,5 %31,6 %2 133 00080 %
MTV318,2 %23,0 %1 965 00074 %
Sub3,0 %3,3 %1 388 00052 %
AVA2,1 %2,0 %958 00036 %
C More Total1,5 %0,3 %261 00010 %
MTV yhteensä24,9 %28,7 %2 142 00080 %
Nelonen12,7 %15,5 %1 993 00075 %
Jim2,6 %2,8 %1 204 00045 %
Liv4,2 %4,5 %1 299 00049 %
Hero1,3 %1,7 %741 00028 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,8 %175 0007 %
Nelonen Media yhteensä21,4 %25,3 %2 150 00081 %
TV52,7 %2,7 %1 130 00042 %
Kutonen1,7 %1,5 %851 00032 %
Frii2,1 %2,1 %685 00026 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %44 0002 %
TLC1,2 %1,0 %604 00023 %
Warner Bros. Discovery8,6 %8,1 %1 535 00058 %
STAR Channel2,7 %2,2 %897 00034 %
National Geographic Channel1,8 %1,3 %669 00025 %
Disney Finland4,5 %3,6 %1 175 00044 %
Music TV0,3 %0,2 %117 0004 %
Muut2,9 %2,6 %792 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 426 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.