Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 17/2018
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 249 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 716 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 35 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 48 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,7 %22,1 %3 550 00068 %
Yle TV210,1 %8,7 %3 576 00068 %
Yle Teema1,9 %1,6 %1 761 00034 %
Yle Fem1,1 %1,5 %1 763 00034 %
Yle yhteensä38,8 %33,9 %4 169 00079 %
MTV316,0 %20,3 %3 786 00072 %
Sub3,1 %3,7 %2 787 00053 %
AVA1,7 %1,7 %1 758 00033 %
C More Total2,1 %0,5 %624 00012 %
MTV yhteensä22,9 %26,2 %4 148 00079 %
Nelonen11,3 %13,8 %3 834 00073 %
Jim2,7 %3,2 %2 423 00046 %
Liv3,0 %3,4 %2 297 00044 %
Hero1,4 %1,9 %1 502 00029 %
Nelosen maksukanavat0,9 %1,4 %469 0009 %
Nelonen Media yhteensä19,4 %23,7 %4 151 00079 %
TV52,3 %2,3 %2 215 00042 %
Kutonen2,7 %2,5 %1 952 00037 %
Frii1,7 %1,7 %1 320 00025 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %106 0002 %
TLC0,8 %0,6 %1 063 00020 %
Warner Bros. Discovery9,4 %8,8 %3 055 00058 %
STAR Channel2,8 %2,4 %1 924 00037 %
National Geographic Channel2,7 %1,7 %1 503 00029 %
Disney Finland5,5 %4,1 %2 449 00047 %
Music TV0,3 %0,2 %234 0004 %
Muut3,7 %3,2 %1 690 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 716 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.