Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 16/2018
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 249 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 651 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 50 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 41 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,1 %22,6 %3 453 00066 %
Yle TV28,4 %7,2 %3 426 00065 %
Yle Teema1,9 %2,0 %1 740 00033 %
Yle Fem1,0 %1,3 %1 462 00028 %
Yle yhteensä38,4 %33,2 %4 139 00079 %
MTV316,4 %20,5 %3 777 00072 %
Sub3,5 %3,9 %2 665 00051 %
AVA1,9 %1,8 %1 849 00035 %
C More Total0,8 %0,6 %403 0008 %
MTV yhteensä22,5 %26,8 %4 096 00078 %
Nelonen12,0 %14,8 %3 699 00070 %
Jim3,5 %4,1 %2 511 00048 %
Liv3,0 %3,1 %2 198 00042 %
Hero1,5 %1,8 %1 538 00029 %
Nelosen maksukanavat0,8 %1,2 %352 0007 %
Nelonen Media yhteensä20,9 %24,8 %4 068 00078 %
TV52,4 %2,4 %2 329 00044 %
Kutonen2,6 %2,5 %1 774 00034 %
Frii1,8 %1,7 %1 324 00025 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %131 0002 %
TLC0,9 %0,7 %1 134 00022 %
Warner Bros. Discovery8,6 %7,9 %3 076 00059 %
STAR Channel2,6 %2,2 %2 011 00038 %
National Geographic Channel2,8 %1,8 %1 452 00028 %
Disney Finland5,3 %4,0 %2 436 00046 %
Music TV0,3 %0,2 %263 0005 %
Muut3,9 %3,0 %1 637 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 651 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.