Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 16/2018
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 144 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 117 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 33 t 53 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 50 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV140,7 %34,1 %1 103 00097 %
Yle TV26,9 %6,4 %925 00081 %
Yle Teema2,5 %2,9 %649 00057 %
Yle Fem1,2 %1,5 %590 00052 %
Yle yhteensä51,4 %44,8 %1 113 00097 %
MTV317,7 %23,0 %1 051 00092 %
Sub1,5 %1,4 %712 00062 %
AVA1,4 %1,1 %509 00044 %
C More Total0,9 %0,9 %123 00011 %
MTV yhteensä21,4 %26,3 %1 067 00093 %
Nelonen8,3 %11,3 %963 00084 %
Jim2,2 %2,4 %631 00055 %
Liv1,9 %2,2 %605 00053 %
Hero1,0 %1,3 %428 00037 %
Nelosen maksukanavat0,6 %0,8 %61 0005 %
Nelonen Media yhteensä14,1 %17,9 %1 003 00088 %
TV51,7 %1,7 %660 00058 %
Kutonen1,6 %1,5 %491 00043 %
Frii1,7 %1,8 %407 00036 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %19 0002 %
TLC0,7 %0,4 %323 00028 %
Warner Bros. Discovery6,5 %6,0 %801 00070 %
STAR Channel1,2 %1,1 %436 00038 %
National Geographic Channel2,3 %1,4 %357 00031 %
Disney Finland3,4 %2,5 %550 00048 %
Music TV0,1 %0,0 %36 0003 %
Muut3,1 %2,5 %520 00046 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 117 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.