Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 16/2018
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 881 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 316 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 48 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 50 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,6 %22,9 %3 362 00069 %
Yle TV28,0 %7,2 %3 191 00065 %
Yle Teema2,0 %2,1 %1 725 00035 %
Yle Fem1,0 %1,3 %1 428 00029 %
Yle yhteensä38,6 %33,4 %3 872 00079 %
MTV316,5 %20,6 %3 614 00074 %
Sub3,4 %3,8 %2 601 00053 %
AVA1,9 %1,8 %1 804 00037 %
C More Total0,8 %0,6 %355 0007 %
MTV yhteensä22,6 %26,9 %3 886 00080 %
Nelonen11,7 %14,5 %3 448 00071 %
Jim3,5 %4,0 %2 411 00049 %
Liv3,1 %3,1 %2 160 00044 %
Hero1,5 %1,8 %1 521 00031 %
Nelosen maksukanavat0,8 %1,2 %333 0007 %
Nelonen Media yhteensä20,6 %24,6 %3 797 00078 %
TV52,4 %2,5 %2 294 00047 %
Kutonen2,7 %2,5 %1 735 00036 %
Frii1,8 %1,8 %1 301 00027 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %121 0002 %
TLC0,9 %0,7 %1 113 00023 %
Warner Bros. Discovery8,8 %8,0 %2 973 00061 %
STAR Channel2,5 %2,2 %1 917 00039 %
National Geographic Channel2,8 %1,9 %1 425 00029 %
Disney Finland5,3 %4,0 %2 318 00047 %
Music TV0,3 %0,2 %263 0005 %
Muut3,8 %2,9 %1 556 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 316 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.