Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 15/2018
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 881 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 326 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 42 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 49 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,3 %23,3 %3 447 00071 %
Yle TV27,4 %5,8 %3 198 00066 %
Yle Teema2,2 %1,9 %1 847 00038 %
Yle Fem0,9 %1,1 %1 406 00029 %
Yle yhteensä37,8 %32,2 %3 878 00079 %
MTV316,9 %21,1 %3 574 00073 %
Sub3,5 %3,9 %2 637 00054 %
AVA1,6 %1,7 %1 745 00036 %
C More Total2,1 %0,6 %526 00011 %
MTV yhteensä24,1 %27,4 %3 885 00080 %
Nelonen11,5 %14,8 %3 474 00071 %
Jim3,6 %4,2 %2 358 00048 %
Liv2,8 %3,3 %2 169 00044 %
Hero1,3 %1,7 %1 545 00032 %
Nelosen maksukanavat0,8 %1,2 %416 0009 %
Nelonen Media yhteensä20,1 %25,2 %3 816 00078 %
TV52,4 %2,5 %2 236 00046 %
Kutonen2,6 %2,4 %1 720 00035 %
Frii1,7 %1,7 %1 298 00027 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %90 0002 %
TLC0,9 %0,7 %1 085 00022 %
Warner Bros. Discovery7,9 %7,5 %2 865 00059 %
STAR Channel2,6 %2,2 %1 859 00038 %
National Geographic Channel2,9 %2,0 %1 409 00029 %
Disney Finland5,5 %4,2 %2 313 00047 %
Music TV0,3 %0,2 %225 0005 %
Muut4,2 %3,3 %1 631 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 326 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.